Saturday, June 21, 2008

3BLAST!!!


Minggu ni agak teruk gak le gara2 nak submit utk TIGABELAS (28hb)...tapi competition nye submit smalam!!! (20hb). Dari aku dapat 2 minggu nak submit sminggu je ada. Dengan pertolongan yang seciput je..terasa gak nak patah badan ni..lagi2 aku kena turun naik kampus pasal urusan office. Maklumlah..aku ni dilantik sebagai project manager untuk TIGABELAS. Bab jadi kepala event ni memang aku tak gemar dari dulu lagi. Dengan tanggungjawab nye lagi...ish. tapi kalo untuk department dan takde sape lagi..aku terime je la..

Pada sape yang tak tau TIGABELAS tu..aku explain le skit sbanyak aku tau. Dia sebenarnye adalah satu event tahunan dipanggil INTERIOR STUDENT SATURDAY yang dianjurkan MSID. Title bagi tiap2 tahun tu dari nombor..macam SATU, DUA, TIGA...dan seterusnye...pada 2008 ni adalah tahun ke tigabelas..so TIGABELAS le namanye...pada tiap tiap tahun plak ada tema dia. Selalunye tema bkenaan nature gak le..aku baru prasan le..mesti pasal kesenambungan antara manusia dalam alam sekitar..huhuhu..

Itu info nama je tadi..Dalam event ni semua(hampir smua) Institusi atau pusat pengajian tinggi yang ada program Interior Design atau Interior Architecture dijemput. Kira event ni macam hari keluarga, jom heboh utk student Interior design le. So, student dari UiTM, Lim Kok Wing, KBU, MIA, UCSI..dan byk lagi join...Yang watnye best tu kita dapat show off kita nye skill ngan present kita nye work2 dari skolah masing2...jadila mcm2 competition ada..yang penting nak menang tu ada criteria2 yang ditetapkan dan mengikut tema event tu. Competition banyak. Yang slalu tiap2 tahun mesti ada...competition persembahan, montage, student work dan installation (mcm benda2 model scale besar)..kat situ pentingnye kita dapat wat networking ngan bbdk skool lain mcm kita dapat bertukar2 ilmu kita and ramaikan member!!! hehehe Nanti keje..muke2 diorang gak yg kita jumpa..huhuhu.. OK..balik pada citer awal aku ni...TIGABELAS nye tema ni FUTURAMA. Pergh..first time aku dengar cam familiar..pasal aku ada gak tgk kartun futurama kat astro tu..lagi2 futurama tu adult cartoon yg ada jenaka org dewasa le..cam simpsons...(dua2 simpsons ngan futurama dari creator yg sama) Tapi lepas tgk briefing..len plak citernye..so agak pening kepala le nak pikirkan concept dia ni.nak fahamkan. Minggu ni byk gak kena wat..tapi ngan pertolongan Bob..berjaya gak kita submit smua..tinggal minggu depan je...Persembahan ngan Pertandingan layang2..itu memang kena prepare...huhuhuhu..
Design 'bunting' aku wat untuk concept FUTURAMA for TIGABELAS. Time kasih Bob, Boy, Mas and Hasyir kerana dapat menyempurnakannye.

Pape pun moga2 UiTM Malaysia membuah kemenangan!!!yaargh!!
Untuk citer perjalanan progress TIGABELAS, sila klik SINIerjaya!!! yaargh..huhuhuhu


KLIK DIBAWAH UNTUK KE WEB 3BELAS
3belas

No comments: